Tuesday, December 28, 2010

Long Time, No See!

日曜日に礼拝に来てくれたのは、道外に住んでいる友人たちに海外に住んでいるお母さんでした。紹介します。The special guests who came to our service this past Sunday were friends of mine who live outside of Hokkaido, and my mom, who lives in Canada. Let me introduce them to you:


This is Ryota. He lives in Osaka, and I met him for the first time last month when I was in mainland. And sometime in between our two meetings, he has become one of my skype English students! It was great to talk to him in person, though! 上の写真は良太と私です。先月に内地に行った時に出会いましたが、いつの間にかスカイプを通して良太に英語を教えることになりました。今回は生で話せて本当に良かったです!


次は、道産子の美保子です。札幌生まれで今はなんと、沖縄県伊江島に住んでいます。私と逆パターンですね!僕は日本に来て伊江島に最初に住んでいたけど今は札幌!美保子さんに出会ったのは4年前でした。カルバリーチャペル宜野湾の礼拝に来てて北海道出身と聞いたら興奮しました。「いつか北海道に引っ越しするのは夢です!」とちょっとウソついてしまった(笑)The next picture is of Mihoko. She is originally from Hokkaido but now she lives on Iejima in Okinawa! Just the opposite of my life in Japan! Anyways, we met about 4 years ago at Calvary Chapel Ginowan, and when I heard that she was from Hokkaido I got all excited and told a little white lie about how it was my dream to one day move there! And now it's happened!


Last but not least, my mother. Of course you all know her by now if you've been reading my blog. She is from Canada and she is my mom and I love her. Great to have her here. By the way, this pic was taken at Sama, a soup curry place here in Sapporo. I thought my mom would like it, but I never thought she would say their curry tasted better than hers! (She makes amazing curry so that is a huge compliment to Sama!) 最後に、僕のブログを読んでくれている皆さんが良く知っている人です:マイ・マザーです。カナダから札幌に来た大好きなお母さんです。本当に一緒にいられるのは幸せです。ちなみに、この写真は札幌にあるスープカレーのお店の「SAMA」で撮られました。きっとお母さんがこういう食事なら気に入るだろうと思ったら、お母さんがなんと、このカレーは自分のカレーより遥かに良いものだと言い出した!(お母さんのカレーはめっちゃ美味しいなので、大した褒め言葉です。

No comments: