Friday, December 17, 2010

She's here! 来日!

昨日の夜、新千歳空港にお母さんを迎えに行きました。便名と時刻を確認したら8時50分に到着する予定でした。その便が着いたら荷物を取りに行く人たちの中で唯一の外国人の女性を探そうとしましたが現れなかった!えー!確かにこの便、この日、この時刻に到着するはずだったのに!どうしたんだろう?パソコンのメールチェックをしたら「バンクーバーからの飛行機が遅れたため東京の乗り継ぎに間に合わなかった。明日の午後に来ます」というメールがありました。んで、今日の午後にまた空港に行きました。今回はちゃんといましたけど僕が行った出口と違う所にいたから、一瞬「まさかの2日連続?」とパニックになった。でも違う出口に行ってみたらお母さんは僕を待っていました。7ヶ月ぶりの再会、うれしい!これから3週間一緒に楽しく過ごします!


Last night I went to New Chitose Airport to pick up my mom. I had double-checked the flight number, the date and the time, and I knew that she should be arriving at 8:50pm. When I saw passengers picking up their luggage, I looked through the window to try to find the only foreign woman from that flight... and saw no one familiar. I waited and waited, and everyone left the terminal. No mother! So I checked my e-mail, and got a message: "The Vancouver flight was delayed so I missed my connection in Tokyo. I'll be coming in at 12:20pm tomorrow!" So today I went back to the airport, but was a little late. When I finally got there, I went to the arrival area, and could not find her! "Not AGAIN!" I thought to myself and kind of panicked. But then I realized there was another gate. So I went there, and sure enough, mom was waiting for me! Whew! Great to see her after 7 months! Looking forward to 3 weeks of fun together!

1 comment:

MX said...

Wow! お母さん来てるんだ。そっちはヤバイ寒いみたいだけど、カナダからだとびっくりはしないかな(笑)
良い時間を過ごしてね!