Tuesday, December 21, 2010

At ULA


Tonight Mom was able to sit in on my English class at ULA. I wasn't sure if she would enjoy it or not, but I knew many students wanted to meet her and talk to her. Sure enough, there were 9 students the first hour (normally I get 3-4) and everyone had questions and wanted to get to know my mother! After the first hour, most of the students left but the four who stuck around for the second hour got to have a little fun. Afterwards I asked her what she thought, and she really had a great time! She said it was wonderful getting to know the ladies in the class. And one of my dear students even made a delicious cheesecake so we had some good food while we were chatting! Thanks for the fun night at work, ULA students!


今日はお母さんを英会話クラスに連れて行って来ました。僕の生徒はすごく楽しみにしていたのでワクワクしながら教室に入りました。いつもより人数が多くて楽しいひと時を過ごせた。美代子さんがチーズケーキを作ってくれて嬉しかったです!とても美味しくてちょうどお腹が空いた時に食べれて最高だった!そして何よりもお母さんが授業の後、「とっても楽しかった。生徒さんはみんな優しくて楽しそうだったから私も楽しめた」と言ったことは自分も嬉しく思いました。ULAの皆さん、今日はお母さんを暖かく歓迎してくれて本当にありがとうございました!

No comments: