Monday, December 20, 2010

Christmas @ Cafe Angel


On Friday night (just hours after Mom arrived) we headed to Cafe Angel where there was a little Christmas party. Steve and Michiyo performed a few songs after Pastor John sang Christmas carols with us. Then came BINGO time! Well, Mom's bingo card was a LOSER right from the start - someone won before she even had one of her numbers called! So they awarded her a special prize because of her poor luck. Then I got one of the secondary prizes, and then Mom's bingo card caught fire (not literally) and she won a secondary prize as well... but gave the card to another lady who was also having a hard-luck kind of night. All in all we made away with some special blend coffee, bath salts, cooking salts, and edible oil (?). Good times had by all!


お母さんが到着した数時間後にカフェ・エンジェルにてクリスマスパーティがありました。安田牧師がクリスマスソングを歌った後、ルーリンツご夫妻が何曲かを演奏してくれました。その後、ビンゴタイムに入りました!お母さんの運があまりにも悪くてビンゴした人が現れるまで一個も開けなかった!んで、特別賞をもらいました。そのすぐ後、僕が2等を得て、そしてお母さんのカードもビンゴになった。だけど2人で3つの賞をもらうのは良くないから、お母さんが自分のカードを他の運が悪かった女性に渡しました。結局2人で、コーヒー豆、お風呂用のイスラエル(死海)からの塩、また料理用の塩、そして食べるラー油(?)を獲得しました。楽しかった!

No comments: