Saturday, December 25, 2010

Yuni Christmas!


On Thursday night we headed out to Yuni as we always do. But this time, we had more people and a bigger party! Not only was it our Christmas service, but it was Krisztina's 13th birthday, too! She invited a couple of her friends, and all the kids came out as well. And of course, my lovely mother was there as well. The ladies (Harumi & Yumiko) came as always, and Mr. Hayashi also came. We had a time of worship followed by the Word (Luke 2:1-21). Then Steve had the lights dimmed and we all got candles and lit them and sang Silent Night.


After that we had a delicious dinner (rotisserie chicken, risotto, yakitori, meatballs, salad, and lots of sweets for dessert, including birthday cake for Krisztina), followed by a gift exchange. It was such a joy-filled night, and we were all blessed to be a part of celebrating Christ's birth! Let's keep praying for the people of Yuni!


木曜日の夜はいつも通り、由仁町に伝導しに行きました。今回はいつもより規模が大きくてちょっとパーティーの雰囲気がありました。なぜなら、キリストの誕生日もクリスティナの誕生日も祝ったから!クリスティナは2人の友達を連れててルーリンツご夫妻の子どもたちみんな一緒に来て、それに林さん、春美さん、由美子さん、私のお母さん、合計13人の集まりだった!主にハレルヤ!


賛美の時間の後、ルカによる福音書2章1−21節のメッセージがあって、それに一人一人一本のロウソクを持ちながら「きよしこの夜」を歌いました。その後、美味しい食事をし(チキン、リゾット、焼き鳥、ミートボール、サラダ、ケーキ、駄菓子など)、プレゼント交換をしました。本当に由仁伝道所は主の喜びで溢れていました!これから由仁町の人たちが救われるように祈り続きましょう!イエスキリストの誕生日、おめでとうございます!

No comments: