Friday, August 1, 2008

Grace and Mary - leaving Okinawa...

Last night we had a farewell party for two of our favourite American colleagues - Grace and Mary. They arrived in Okinawa last fall, and adapted really quickly to the culture and the school... they participated in outside activities like karate, pottery, and taiko drumming. They also got bikes and hit a lot of beaches on the weekends. I believe they had a great time here, and I wish they would stick around like Paul is! But as things would go, they are moving on to greener pastures in the States. You will miss Sasoriza, and Sasoriza will miss you! (That sentence can be repeated with the word "I" in the place of "Sasoriza".)

昨夜は正式な送別会がありました。グレース&メアリーは今日、帰国してしまいます。去年の秋(2学期)から沖尚で勤め始めて、初日から生徒にもスタッフにも好かれました。グレースはいつも笑顔でみんなを接してくれて、特に女子に人気があった。あっ、でも特に男子にも人気があった。(男子だって、シャイボーイなので、グレースが近づいたら緊張してしまって無口になったと思う。) メアリーは早くもさそりざ依存症にかかってしまって、見た度にミントミルクティーを飲んでいました。二人とも素敵なコーワーカーだった。アメリカに帰ってもがんばってください!また沖縄に戻っておいでよ!

No comments: