Thursday, November 11, 2010

Kansai Meeting #4

"What do you wanna do while you're in Osaka? You wanna go to Spaworld? It's only ¥1,000!"
"Sure, sounds good bro!"
Back in the days before blogger, I had a livejournal account, and I chronicled my trip with a certain eccentric Californian who had moved up to Osaka from Okinawa and had a strange affinity for public bathhouses and hot springs. We went to Fukuoka and Oita (Beppu/Yufuin) together and had a blast! I have never lived in the same area as the guy (the year he lived in Okinawa was the year I was back in Canada), and yet we have this friendship that can't be explained. Anyways, Aaron DeLeon took me to the legendary Spaworld in Osaka, and we had a great time! It was great seeing you again bro, and especially hearing all your stories about boxing and teaching English! God bless you bigtime! (I only use that word because of you, man!)


この人に出会ったのは8年前でした。沖縄を離れる前日にOCSIの事務所にいたけど、なんと白髪だらけの若者が入ってすごいクールな感じだった。僕がカナダにいた間、いろんな生徒からメールが来て、「ミスターレイ(当時のあだ名)帰って来てほしい!今の先生は楽しくない。まぁ、ミスターDけっこうおもしろいけど」とよく書いてあった。あの人かぁと思いながら「でも負けてないぞー」と高ぶっていた。沖縄に戻ってミスターDが大阪に引っ越ししたと聞いて一安心。自分の人気を奪い取ろうとしていたあの人がいなくなった!と思ったら1ヶ月後に滞在しました。しかも強制的に僕のルームメートになった!嫌がっていたけど会って話したらすごいいい人だなぁと思いました。話が長くなったので省略します。先週の土曜日に3年ぶりに会って、スパワールドに一緒に行きました。僕らには風呂シップは欠かせないものだ!アーロン、また一緒に温泉旅行しよう!

No comments: