Thursday, November 11, 2010

Kansai Meeting #1


After the Okutama conference, I flew to Kobe to visit some long-lost friends. First up was my former pastor and his wife, the Saekis. When I lived in Winnipeg from 2002-03, I found a little Japanese fellowship taking place in the basement of a different church. It was there that I met the family, and it was also there that I got my first opportunity to teach God's word in a church setting. Well, since then we have been in touch, and now they have moved back to Kobe, where they are leading Takawa Church - a small place in the countryside. Beautiful land, beautiful church, beautiful family. They graciously allowed me to stay with them for 4 nights, and picked me up and dropped me off at the subway station daily. Thank you so much for the hospitality, Sam & Grace! May the Lord bless your generosity and kindness!

Sam and Grace Saeki - serving the Lord at Takawa Church
佐伯修一、佐伯恵 ー 高和教会で主に仕えています

Great seeing Pastor Sam again!
久しぶりの再会!
This church has been in existence for over 100 years. Bless it, Lord!
この教会は100年間以上、神の福音を伝えています。


奥多摩のカンファレンスのあと、神戸へ旅立ちました。あそこでたくさんの友だちに久しぶりに会いました。その中、最初に会ったのは佐伯ご夫妻でした。8年前に僕がウィニペグに戻った時に小さな日本人集会を見つけて、あそこの牧師は佐伯先生でした。その教会で初めて人の前で聖書から教えました。その時から連絡取り合ったりして今回は高和教会に泊まらせていただきました。そして毎日に最寄の地下鉄の駅まで送迎していただきました。ステキな教会にステキな自然にステキなカップル!佐伯ご夫妻、お世話になりました!主の祝福が豊かにありますように!また会うことを楽しみにしています。

No comments: