Wednesday, November 17, 2010

The Beauty of Sapporo - Cafe Angel


Today was just a blessed day overall. I woke up early (well, relatively) and got into the book of Exodus. Then breakfast while studying, writing a few meaningful e-mails, and trying to make more contacts in Sapporo. Part of that was visiting the Christian cafe located near one of my workplaces. Cafe Angel is a cute little place where you can just sit and chill and have a good meal or coffee. When I walked in, I went to a table and a guy called over, "You're the guy who came in a few weeks ago, right?" 'Fraid not. But just that was enough to get me talking to him, and it turns out he is a pastor in Sapporo - who speaks good English and has the Holy Spirit in him... I could just tell! Then the guy across from him said, "Hey you went to Canaan Praise Church last Sunday, didn't you?" 'Fraid so. (Not really afraid, though.) So we got to talking as well. Then the server came along and she said, "Hey, you're Sakiko's friend, right?" 'Fraid so. (Again, kidding.) And then another server comes along and says, "How you going?" (What? Japanese guy speaking with a thick Australian accent? Believe it!) So anyways, my time at Cafe Angel was filled with cool encounters.

Then I went running (no snow means keep trying to run) and after that went out for dinner with my English student, Shota. Overall it was an outstanding day. Thank you, Lord! And you better believe I will be back at Cafe Angel soon - great place to hang out! Full design points on the cake!


今日は本当に祝福された一日だった。いつもより早く起きて(7時半ってそんなに早くないよね?)出エジプト記を読み始めた。大学院の勉強をしながら朝食を摂り、その後は大事なメールを何通か書きました。それで札幌に知り合いを増やしたいため、いろんな工夫をしています。その中の一つの工夫は札幌にあるクリスチャンカフェに行くことでした。カフェエンジェルという店です。入ったら席に着こうとしました。座る前に「何週間か前に来た方でしょうか」と英語で声をかけられました。周りに日本人しかいなくてちょっとビックリしました。「違います、初めてです」と答えました。けどこの日本人の英語はあまりにも上手だったため、話が続きました。一緒に座っていた若い男性が日本語で「この前、カナンプレイズチャーチのフェローシップナイトに来た方でしょうか」と聞きました。ビンゴ!その日は話してなかったけど今日はたくさん話せて嬉しかった。次に、スタッフに声をかけられた。「早紀子さんの友達でしょうか?」またまたビンゴ!次に、もう一人のスタッフにオーストラリアの英語のなまりで声をかけられました。ナニコレ?と思ったけどやっぱり神様は私に一気にたくさんの不思議な出会いをさせてくれました。

そして夕方になったらジョギングをして(まだ雪が降ってないのでがんばらんと!)から僕の個人の英語レッスンをしました。翔太君と久しぶりに会って、イタリア料理を食べながらいろんなおしゃべりをしました。神様、最高な一日を与えてくださり、ありがとうございます!またいつかカフェエンジェルに行かせてください!

1 comment:

MX said...

クリスチャンに偶然はない!こーゆーの本当に神様だよね。Bless you bro.