Tuesday, October 12, 2010

Sunday with the Robbs


We decided that since Chuck and Yumi were coming all the way from Okinawa to visit, and since there is not much "Calvary awareness" up here, we would put them to work and have Chuck give the teaching (and Yumi translate). So Chuck taught out of 1 Corinthians 9 and did a great job! We were so blessed to have the Robbs visiting with us - great fellowship and encouragement!

せっかく沖縄から来てくれたので、日曜日の朝礼拝のメッセージをチャックにお願いして由美さんが訳してくれました。すばらしいメッセージと通訳でした!私たちの教会に来ている多和さんが「どのカルバリーチャペルへ行っても教え方が同じ」という事を学ばせたと思います。ロブご夫妻、北海道に来てくれて本当にありがとう!良い交わりの中ですごく励まされました!


空港へ向かう途中、サッポロの名所の一つ(羊ヶ丘)に行きました。あそこに超有名な「ボーイズ・ビー・アンビシャス」を発言したウィリアム・クラークの銅像があります。残念ながら雨が降っていたので長く外にいられなかったけど少しブラブラをして空港へ向かいました。また近いうちに会おうね、チュミ!



Then on the way to the airport, we stopped at a really famous place in Sapporo - Hitsuji ga Oka. A statue of the famous William Clark (he who said "Boys be ambitious" to the young men of Hokkaido University) overlooks the city. It's beautiful, but unfortunately it was raining so we did not spend a lot of time outdoors. Anyways, good times... hope to see you again soon, Chumi!

No comments: