Thursday, October 14, 2010

House of Hope


Wednesday morning, Pastor Mike and Daniel and I went to the countryside, to a Christian place where the physically and mentally handicapped people. It's called House of Hope. Anyways, every week they go there and serve - doing whatever physical labor is asked of them. This week it was easy work - just picking ripe peppers off some branches. So we did that for the morning and then had lunch with the people. We cleaned the lunch hall and headed out. Normally I think they help in the afternoon as well, but because I needed a ride to the train station, we left early this time. It was a blessed time and reminded me again that Jesus came to serve the people - and to heal and give hope to the sick.


水曜日の朝、マイク牧師とダニエルと田舎の方に行って身体障害や精神障害を抱えている人たちのホームでお手伝いをしました。その場所の名前は「希望の家」だそうです。あそこで毎週、頼まれたことを朝から夕方までやってるらしいです。今回は私がテジョン駅まで行かなければならなかったため、午前だけに労働してお昼食べて掃除して帰りました。けど、その体験の中、イエス様が人々に仕えること、そして病人を癒して希望を与えるために来られたことを改めて覚えました。

No comments: