Saturday, October 9, 2010

Chumi in Yuni

A few days before Chuck and Yumi arrived in Hokkaido, Steve was talking and said, "So what time do Chumi arrive?" We thought it was so funny that now we refer to them by this "one name." After all, the two have become one flesh, right? Reminds me of the "Kayondrew" thing! Anyways, we are so blessed to have Chuck and Yumi Robb here from Okinawa. They have been a huge blessing so far and we will have another day or so with them before they travel back to the south.



We went out for Jingisukan (Genghis Khan) - grilled lamb and cabbage and sprouts. A different place than last time, and probably even a little more delicious! But again, food was not the most important part of the day. By any means. We headed to Yuni again and did a gospel concert. This time the mixer worked so we were "plugged in" and sang 11 songs! Before we started, though, I presented a short devotion about who God is. When I shared Psalm 8:3-4, one of the ladies piped up, "I don't understand that. I mean, I understand the words but I do not believe them." And she asked some really difficult questions, but the Holy Spirit gave me the words to answer her. It was awesome because I went from being startled to slightly nervous to confident in my answer, all with a huge smile on my face. The Lord helped all the way! Then after the concert, Yumi talked to the lady for over an hour about all sorts of things. She even asked us if she had to confess all her sins to us in order to get baptized! Anyways, I really believe salvation is nigh for Sakamoto-san... let's keep praying for her!


チャックと由美が北海道に来る2−3日前に、私たちはちょっとした打ち合わせをしていました。その中で、スティーブが「そういえば、チュミは何時に着くの?」と言ってしまった。あまりにも面白くてこれからロブご夫妻のことをチュミと呼ぶことになった。チュミは水曜日の夕方に着いてからスティーブの手料理を食べて私たちと交わりの時間を割いてくれました。次の日が木曜日だったので、由仁町の伝道の日だった!由仁に行く途中、ジンギスカンを食べに行きました。(伝道をする時に写真を撮る時間がないので、ブログに載せる画像はいつも美味しいものを食べている様子。食欲の強い人、ごめんね!)


とにかく食事じゃなくて伝道がメインということで、ちょっと書かせていただきます。前回はミキサー(音響調整卓)が急に壊れてアカペラで歌うことになったけど今回はちゃんと機能してくれたので11曲を演奏しました。その前に私が聖書から「神様の本質」について話しました。詩篇8編3−4節を言った時にある人は「納得に行きません。意味が分かりますけど理解できない』と言い出し、僕が驚きながら何を答えたらいいか必死に考えてました。神様が私にその必要な言葉を与えてくださって、なんとかうまく行きました。ゴスペルコンサートの後、由美さんが彼女と長く話して、いろいろ説明してくれた。彼女は最後に「洗礼を受けるためにすべての罪を口で告白しなくてはならないの?』と聞きました。本当に救いは近いと思います!チャックと由美がここに来て神様は大いに働いてくださっています!明日の夕方までいますが、そのうちにまた福音を伝えるチャンスはあるだろうと思います。来てくれてありがとう!そして次回は「遊びに」じゃなくて「移住」だよ!冗談,冗談!

No comments: