Tuesday, October 12, 2010

In Korea With Old Friends!


Well folks, I got to Korea safely! It has been awesome... I arrived, hopped on a bus for almost 3 hours, then waited for Daniel to pick me up... he and his lady friend Nayeon got to the bus stop about 10 minutes after I did, so I just sat and waited and people-watched. Then we met the CCBC crew and headed out to have some dinner - kind of late but I was hungry. So I ate some really delicious soup while getting Korean spice juice on my Mariners jersey! But whatever... good stuff.


Then I went back to Daniel's apartment and talked with Pastor Tom and the Bible college guys, and Daniel's roommate David (a Korean guy who probably likes baseball more than I do!). Got to bed late and woke up too soon! Not really, I got to sleep in a little. Went out for breakfast with Pastor Tom and then hung with the crew in the morning. Unfortunately (for me anyways) they took off for Seoul around noon so I didn't get to chat with them much. But after that, I hung out with Pastor Mike and Daniel, and we did a couple of English classes/Bible classes and then me and Daniel went out for dinner with Nayeon. And oh, I had a few good Korean coffees today, too! Tomorrow's my last day in Daejeon before heading to Seoul for the Anaheim University conference (residential session) - can't wait!


無事に韓国に着きました!空港を出てバスに乗ってテジョンへ向かいました。到着したらダニエルはまだ待ち合わせ場所にいなかった。10分後に彼女と一緒に来て、ダニエルのアパートに戻ってトム牧師とカルバリーチャペルバイブルカレッジの学生たちに会いました。そしてダニエルとナヨンちゃんと食事しに行きました。大変美味しかったけど僕の城島のユニフォームを汚してしまった。食事の後、ダニエルのアパートにまた戻って、トム牧師と学生たち、そしてダニエルのルームメートのデビッド(野球が大好きな韓国人)とおしゃべりしました。


翌朝(今日のことですが)トム牧師と朝ご飯を食べてからみんなで教会へそしてテジョン駅へ行きました。残念だけどトム牧師たちが今日、ソウルへ行かなければならなかった。ので、お別れをして私たち(ダニエルとマイク牧師)が2つの英会話及びバイブルスタディをしました。それにコーヒータイムをも持ちました。夕飯はまたナヨンちゃんと一緒に食べに行ってその後はまたコーヒータイムを持ちました。明日はテジョンで最後の日になりますが、思いっきり楽しんでソウルでまた大学院の研修会に出席します!それも楽しみです!

No comments: