Tuesday, September 20, 2011

Where is it?

When I was a kid, we had the best house ever. It wasn't huge, and it wasn't even really pretty... but it had a lot of fun things for kids to do! Pool, trampoline, sauna, basketball hoop, big yard, slopes (for sledding in the winter), hockey rink (winter only, of course), chickens (first year only), lots of trees for climbing, a patio for chilling in, and more! Unfortunately, the "flood of the century" resulted in that house becoming a danger zone, and my parents were forced to move out of the area permanently. The government bought the property and sold the house. It is now somewhere in Manitoba, but not where it once was. so now when I go back to visit, all I see is this:


Sad, but I will always have great and fond memories of that home and my childhood. Thank You, Lord, for giving us humans the ability to remember things for years!

上の写真は何かというと、僕の子どもの頃の実家の土地です。説明させてください。この家は、レッド川の近くに存在していました。1997年に、大洪水が起きて、家は無事だったけど、家を囲んでいた土手が崩壊されて、再建するのが高すぎると、政府が判断しました。ので、親がその家を出なければなりませんでした。政府がその土地を買って、家を売って移動させました。残っているのは、土地と樹木だけです。ちょっと悲しいです。あの家は、最高だった!プールにトランポリン、バスケットのゴールにホッケーのリンク、サウナなど、色んな楽しい設備がありました。神様が僕に「記憶」というものを与えたことに感謝しています。

1 comment:

Ash said...

That place was the best place to grow up in (pardon the terrible grammar)!
Funny though... I always thought the house was pretty big. And just a basketball hoop?!? We had a mini-COURT! I will never forget wheelbarrowing in all that gravel to build the base.