Wednesday, September 21, 2011

My Grandma

I was so blessed to be back in Canada for my grandma's 93rd birthday. Well, technically that was the day we left, but we celebrated a few days early. The whole family gathered, and we ate some good Mennonite staples -- watermelon and roll kuchen, along with some other delights. Anyways, with so many children, grandchildren, and great-grandchildren, my grandma was so delighted to be in the presence of the family on this day. It may not show on her face here, but she really was happy! She is getting old, but still hanging in there. Happy Birthday, Grandma! Love you!


私のおばあちゃんは先月、93歳になりました。誕生日の3日前に、家族が集まりました。9人の子ども中7人が出席しました。他の2人は遠く住んでいるため、欠席しました。孫は26人くらいいますが、今日は、12人が来ました。そして、ひ孫は数えきれないので、統計をやめます(笑) とにかく、おばあちゃんは、みんなの顔が見れてすごく幸せだったそうです。この写真ではあんまりわからないかもしれませんけど、帰りに、「ステキなパーティーだったねぇ」と言ったそうです。おばあちゃんは少しずつ老いててしまっているけど、まだ強いですよ!おばあちゃん、大好き!お誕生日、おめでとうございます!続けておばあちゃんの健康と幸せを祈っています。

No comments: