Tuesday, September 20, 2011

Best Friends -- Canadian Version

Hard to believe I have known this guy since I was 8 years old. That's a lot of years already! Rick and I played on the same hockey team for a year, but never really talked a lot through elementary and junior high (we are a year apart in age). Then in high school we started hanging out, and before we knew it, we were best friends. Well, it was a foursome that eventually got pared down to us two. But anyways, Rick has been an outstanding friend that I could talk about anything with. And talk we did! Countless nights at Perkins, in his basement, in mine, we were roommates for a few months, I was the best man at his wedding, and now all that awaits is his long-promised trip to Japan! One thing might prevent that from becoming a reality: his newborn son! Congratulations to Rick and Danny on the birth of Remi... cute little guy! We had a great visit during my trip back to Canada. Though distance separates us and communication is becoming less frequent, true friendships survive the test of time! Love you, buddy! I'm excited about how life has turned out for you: great wife, healthy son, promising career!


僕は、リックに出会ったのが8歳の頃だった。僕が田舎に引っ越した1年目に、僕らは同じホッケーチームに入っていた。それから小学時代や中学時代はそんなに話さなかった。なぜなら、リックは僕より年下だからです。でも、高校時代はまた友だちになって、いつも4人で遊んだりしてた。もう2人は離れてしまったが、僕とリックはずっとメールのやり取りで関係を続けています。色んなことを一緒にした。バスケ、バンド(僕は1日ぐらいでやめたけど)、食事したり、ライブに行ったり、食事したり、テレビゲームしたり、食事したり、スポーツ観戦したり、食事などで、常に一緒だった。それに、数ヶ月間、ルームメートだった。それに、リックの結婚式に、僕がベストマン(介添人)だった。まだ一緒にしたことないのは、日本で時間を過ごすことぐらいです。ずっと前から「遊びに来るから」と約束されたけど、最近、リックにカワイイ息子が生まれたため、しばらくは実現されないだろう。でも、リックの生活を見てすごく幸せそうだから、彼のサポーターとしてがんばります!

No comments: