Saturday, May 7, 2011

Tohoku - Day 2


宮城県東松島市に着いたのは、火曜日の夜9時過ぎでした。牛網区避難所に行って、管理人の千葉さんに暖かく歓迎してもらいました。2時間くらい話した後、宿に行ってお風呂入って就寝しました。翌朝、早起きしてみんなと一緒に食事してデボーションを聞いて祈って出ました。目的地は、奥松島にある木村さんの自宅でした。木村さんは日本刀を集めていて、高価な刀をたくさんもっていました。今回はその多くを家から取り出す事ができました。


その後、松島(日本三景の名所)に行って焼き餅を食べてから次の場所へ移りました。そこは、牛網にある千葉さん(管理人ではなく、もう一人の千葉さん)の家で、庭のヘドロを取り除く作業でした。けっこうハードな仕事だったけど主の喜びに溢れてみんなと楽しくできました。夜は、牛網区避難所でバーベキューや余興がありました。美味しい醤油チキンとサラダとご飯とキムチと漬け物とプルーンが食べれて良かったです。カルバリーチャペル府中の牧師の奥さんのキャンディスさんがフラダンスを披露した後、三輪ご一家が6人で賛美をし、長女の愛(めぐみ)ちゃんがマジックショーをしてくれました。とても楽しい一日でした。主の恵みを感じました。


We arrived kind of late on the first night, and spent much of the evening speaking with Mr. Chiba. We were so tired when we got back to our inn past 11pm, that we did a quick bath time and then headed to bed. The next morning we got up early, had breakfast together, did a quick devotion, and then headed off to our first destination: Mr. Kimura's house on Okumatsu Island. He is an avid samurai sword collector, and many of his valuable swords were still in his house, so we were able to retrieve many of them. He also had armor dating back to the Edo period. Amazing stuff. It was hard to see a house so badly damaged on the inside, but Mr. Kimura appeared relieved to be able to get some of his stuff out before the home was scheduled to be demolished.


After a light lunch at Matsushima (one of the top 3 sites in Japan), we headed to Mr. Chiba's (a different one from the man who met us at the evacuation center) to clean out his garden. It was filled with sludge and all sorts of other junk... it was hard work, but we were able to do a joyful work until the Lord. Afterwards, we headed back to the center for a barbecue dinner (soy chicken among other things) and a little entertainment to end the night. First, Candice (wife of Pastor Rich of Calvary Chapel Fuchu) did hula and taught some of the ladies some simple moves, then the Miwa family (all 6 of them) performed some worship songs, and finally their eldest daughter Megumi did a little magic show. The people really received everything well, and it was a great night during which we were able to experience God's grace.

No comments: