Monday, May 16, 2011

Spring has Sprung!

Well, finally Sapporo is starting to look a little warmer. (It still doesn't feel too warm, mind you!) Yesterday I got out and attended a cherry blossom viewing party. Unfortunately, the day before was rather rainy and windy, so many of the blossoms had fallen off the trees. It was still chilly and not too comfortable standing outside for 3+ hours. But God is good, and I had a great time mingling with co-workers and students from my newest part-time workplace. The food was great, too! Two of my bosses are professional cooks, and they made the largest paella in Japan! SO good! I am looking forward to some nicer weather here, at last!


花見パーティ=春がやって来ました。札幌はまだ寒くて、沖縄の真冬より涼しいです!でも、少しずつ,温度が上がって行っています。昨日は新しいバイト先の人たちとパーティしました。円山公園は本当に人でいっぱいでした!駐車場もなくて、30分くらい停める場所を探しました。残念ながら、パーティの前日は雨と風で桜は散ってしまいましたので花を見るより美味しい食べ物を楽しむ時間でした。職場の上司の二人は元料理人なので、日本一のパエリアを作ってくれました。とっても美味しかったです!これからの夏は楽しみにしています。

No comments: