Tuesday, May 6, 2008

A Blast from the Past - 懐かし~!

伊江中学校は今夏の8月に壊されると聞き、もう一度訪ねようと思いました。野村先生のおかげで、現在伊江中学校で勤めている赤嶺みなこ先生に会えて、学校に入ることができました。最初は入らないかと思ったので、懐かしい記念写真の写真を撮りました。職員室の外から撮った写真なので、僕はどっちかはわからないかもしれないけど、当ててみて!


So the above picture is of me and my basketball team from back in the day when I was living on Iejima. There was an all-Kunigami teacher's basketball tournament, and we WON the whole thing! Two years in a row! Anyhow, how did I take this picture, you might ask? I went to the school and stood outside the teachers' room window, and zoomed my camera to the max. Can you tell which guy I am? (Hint: I have dark hair.)

So that was a terrible hint. OK, there's another picture below, because guess what? Pastor Nomura knows the English teacher at Ie JHS, and she let me into the school. So here it is, up close. This time, try to guess how old I was, and why I have a trophy in my hand. Oh, and notice the guy right above me, who has sweet Krusty the Clown hair!

以下の写真は職員室を入って撮った写真です。前列右から2人目を当てた人は正解しました!この写真も、この大会も、この学校もめっちゃ懐かしく思います。できたら壊される前にもう一度参りたいなぁ!では、次の質問。僕は、なんで右手にトロフィーを握っているのでしょうか?


そうです、僕はハッスルプレーヤー賞を獲得しました。すごいね!そんなにバスケットできていたんだぁ!って自分も思っている。とにかく、その時はまだ若くて元気でいっぱいだった。さぁ、何歳だったでしょうか?そして、なんであの髪型、なんであのヒゲを生えてたでしょう?なんでだろう?

That's right, I was 23 years old back then... it's been 9 years since that tourney! And the trophy? It's the "hustle player" award! Amazing! You mean I had energy once upon a time? And the facial hair? I guess I wanted to look like a late-70s stud! Oh, those were the days... so much fun was had at that school. I'm actually quite thankful to the Lord that I can only remember the good times now... because there were probably a lot of HARD times too! But now, I look back on Iejima with nostalgia.

1 comment:

Mark said...

That's a pretty sweet handlebar you used to have.