Tuesday, April 26, 2011

Outreach in Sapporo


月曜日に沖縄の宣教チームが北海道大学(略して北大)と大通公園でアウトリーチをしました。12時くらいに北大について、体育館前で賛美をしてトラクトを配りました。また、色んな人と話して、何人かとコンタクトを取れました。そして、チャック兄たちがKGK(キリスト教学生会?)のリーダーの千葉先生とも会いました。


その後は、みんなが作ったおにぎりとサンドイッチを食べてから大通公園へ向かいました。天気予報によって、一日中雨だったはずなんだけど、神様は良くしてくださいました。北大のときはほとんど雨が降らなかった。大通公園でステージを借りて賛美をしてスキットを発表することになってたから、雨が降っていたら誰も通らない!と心配していた。けど、雨が降ったのは、私たちが北大から大通公園へ移動した時だけだった。30分くらい、晴れていた!ハレルヤ!そして、賛美の間、ヨシュア兄が一人の旅人と福音を伝えて、彼がイエスキリストを受け入れました。スバラシイ!神様、本当にありがとう!


Monday was another outreach day for the Oki team. We first went to Hokkaido University (also known as Hokudai) and played worship in front of the gym. There were lots of students out and about, but they seemed somewhat hardened to the gospel and to our approaches. Still, tracts got into hands, and we were able to make contact with a few people. Also, Chuck and friends were able to meet up with the leader of the Christian circle on campus, Mr. Chiba. Praise the Lord! Then we had lunch at Hokudai (the team made sandwiches and rice balls) and headed out to Odori Park.


The weather forecast was for rain all day, but to our amazement, God did a miracle. It did not rain at all, save for the time while we were driving from Hokudai to Odori Park. We were able to do worship at Hokudai, and again at Odori Park, where we had rented a stage on which we could do worship and the skit. If it had been raining, I doubt anyone would have stopped to listen/watch. But some people did. The team was so enthusiastic about handing out tracts, and so were Steve and Michiyo's kids. In the end, Yoshua led a tourist (from mainland Japan) to Christ. It was awesome!!! Praise the Lord!!!

No comments: