Monday, April 25, 2011

Easter Service 2011


Wow, God blessed us with a huge group on Sunday! The mission team from Oki led the entire service. Kazuki led worship with Aya and Naoko, and I was able to play cajon. Then the team participated in the skit (5 of them -- Chuck as God/Jesus, Yoshua as Adam, Naoko, Aya and Anna as temptation/sin), and then Chuck taught the Word with Yumi translating.

After service, we headed next door to a fancy restaurant where we ate crab and other delicacies. It was truly a blessed time of fellowship, as we had at least 26 people in attendance including kids. Thank You, Jesus, for not only dying on the cross but resurrecting from the dead, giving us hope and the promise of eternal life! HE IS RISEN!


イエス様はよみがえられた!ハレルヤ!これが私にとって、札幌での最初のイースター(復活祭)礼拝でした。そしてなんと、26人くらいが出席してくれました!沖縄の宣教チームが礼拝を最初から最後まで行ってくれました。一輝兄が賛美のリードをし(あや姉も直子姉もボーカルをして、僕がカホーンを叩いた)、チームの5人(チャック兄は神様/イエス様役、ヨシュア兄はアダム役、アンナ姉、あや姉、直子姉は罪/誘惑役)が福音の劇を発表し、そしてチャック兄がメッセージをして、奥さんの由美姉が通訳をしてくれました。とても素晴らしい礼拝でした。

また、礼拝後には隣のレストランで豪華な料理をみんなと一緒に食べました。残念ながら写真は撮っていない。でも、ステキな交わりの時間を持つことができて感謝しています。神様、イエス様、ありがとう。復活の希望を私たちに与えてありがとう!

No comments: