Sunday, March 20, 2011

Robby and Rika

Yesterday, one of my best friends in the whole world got married. I got to live with Rob for almost a whole year, and have known him for almost 9 years - 5 of which we were in ministry together for. We have always been able to have great conversations with one another, and I have always known that he would make a wonderful husband and household leader. Finally, last summer God brought the woman of his dreams into his life, and yesterday, Rika joined the Wunderlich family. I got to meet Rika just the day before the wedding, but my first impression was very favorable and I am so excited for the both of them, as they start their new life together. The wedding was held at Alivila Wedding Chapel in Yomitan, and was conducted by Pastors Tom and Santo. Picture-taking was not allowed in the chapel (though many broke out their cameras in spite of being told not to) so all I got were pictures before and after. What a beautiful day, and what a beautiful marriage God is starting! Congratulations, Robby and Rika!


私はロバートを知り合ってほぼ9年になっています。そのうち、5年間ぐらいは一緒に教会で活動をしていました。そして、そのうち、ほぼ一年間は同居していました。ロバートといつも仲が良くて一緒に話すのが大好きだった。去年の夏に、神様がロバートに最適な女性を紹介してくださいました。そして昨日は、梨香さんがワンダーリッチになりました。私は結婚式の前日に初めて梨香さんに会ったけど、彼女の優しさと礼儀正しさに感銘を受けた。これから二人が一体となり、共に生涯を歩むことを楽しみにしています。神様はお二人を大いに用いてくださり、お二人を通して多くの人々に祝福を与えることを確信しています。式場は読谷村のアリビラウェディングチャペルでした。カメラの撮影は禁止と言われたのに関わらず多くの人が写真などを撮っていました。私はそのうちの一人ではなかった。ので、私が撮った写真は、式の前後の様子だけです。本当に素晴らしい一日に神様が素晴らしい二人を合わせたことを感謝しています。ロバート、梨香、おめでとう!

No comments: