Monday, January 17, 2011

Two-in-One

Yesterday was a rather interesting day for me. As we have done the past few weeks, we had a Sunday evening service at ICF Lirabell Church. For the first time ever, I stood up in front of people (the Lorincz family were the only attendees, mind you) and led worship! I am far from a good guitar player, but God knows my heart and my desire is to worship Him. So anyways, I was supposed to miss our hockey game last night (7:30pm start) but since our evening service started and ended earlier than anticipated, I drove out to Hoshioki Arena as quickly as I could, and got there for the end of the first period.

I walked to our bench and Kenmochi (the guy I thought would be hard to play alongside but is in fact cool) yelled out, "Hurry UP, Trevor!" So I grabbed the locker room key, got dressed and ran back to the bench, this time on skates. After about 30 seconds, the captain told me I was to be on the top line with Isoda and Michizoe. I got out on the ice, and then they said, "Oh wait, not quite your turn yet, Trevor." But the ref said that since I had stepped onto the ice, I had to play the shift. Well, within a minute...

We had the puck down in their end, and I positioned myself in front of the net, waiting for a rebound, a pass, or a tip-in chance. All the while, screening their goalie. Kenmochi was on the point and he let a low shot go. I got my stick on it, and... RED LIGHT! The first goal of the Godzillas' regular season, scored by #7, TREVOR! After that, we scored two more (I don't think I was on the ice for either), to take a 3-0 lead. But the Warriors stormed back and tied it up, 3-3. I was on the ice for two of their goals. But with 2 minutes left, Isoda (our star) rifled one past their goalie, and we went home victorious!

The most interesting part of the game was when, during the 2nd intermission, one guy said, "Trevor prayed before coming, that's why we're doing so well!" And another guy said, "Yeah, he went to church - God bless you!" Weird - I have not said a thing about Jesus, at least not specifically, but they know what I'm about, and who knows? Maybe this will lead to some serious discussions of some sort! God knows. And we can all keep praying!


昨日はとても祝福された日でした。カルバリーチャペル札幌はICFリラベル教会で夕拝を行いました。私は人生初めて人前でギターを弾きました。練習不足で上手に弾けなかったけどスティーブさんがキーボードを伴奏してくれましたのでなんとか最後までできました。2曲「God of Wonders」と「Be the Center」をリードしました。これからも練習して行きます!神様が私の心を整えてくださり、そして指や声を適切に動かしてくださることを信じます。

礼拝が終わったらすぐに星置スケート場へ向かいました。リーグ戦の初日だったから、途中からでも参加したかったからです。着いたら、ベンチへ控え室のカギを取りに行きました。したら剣持が『トレバー早く!』って言ってました。最初に剣持はちょっと気難しい人だなぁと思ってたけど最近は少ししゃべってたらけっこう楽しい人だとわかりました。すぐに着替えてもう一度ベンチへ行きました。そしてすぐに氷上に出て2分以内にゴジラーズの今シーズン初ゴールを決めました!アシストしたのは剣持だった。ゴールの後の喜びは気持ち良かった!

数分以内にリードを3点に伸ばし、楽勝かと思い込んでいたら残り10分のところ、同点になってしまった。けど、私たちのスターの磯田が決勝ゴールを決めました。4対3、ゴジラーズの勝利!神様に感謝します!面白いことに、第2ピリオドが終わったら少し休憩がありました。その間、剣持が『トレバーが祈って来たから上手くいってる』と言い、キャプテンの荒木さんが「God bless you!」とコメントしました。私はイエスキリストのことまだ伝えてないのに聖霊様が語ってるように見える!ハレルヤ!昨日の成功がまた永遠の命の収穫につながるように祈ろう!

2 comments:

MX said...

Looks good bro!
トレバのギターききたいよ!
オレもがんばろっと。

Anonymous said...

That's Great!!!!! Praise God!!!!!
May the Lord continually be with you and bless you!


-Timutaku