Monday, June 21, 2010

Gospel Concert in Naganuma


On Friday afternoon, Steve and Michiyo and I headed out to the town of Naganuma - neighbouring town to Yuni, where we have been doing ministry. Thanks to the pastor (Kurosawa san) of the local church, we were able to book this awesome stage which is near an onsen, pitch-and-putt golf, and dog walking park. Steve and Michiyo performed for about 90 minutes, and while the crowd was somewhat sparse (Friday afternoon, so most people were probably at work) we did get to speak to a few people and pass out some Bibles. It was a blessed day!


That evening we went back to the pastor's place and listened to the testimony of a man who has spent over 30 years in Israel working as a guide/fisherman/interpreter for the prime minister. It really brought things to life, and makes me want to go to Israel someday!


先週の金曜日に私たちは由仁町の隣の長沼町に行って、ゴスペルコンサートを行いました。スティーブさんはピアノがとても上手で美智代姉妹はプロのオペラ歌手だったので、とてもきれいな賛美でした。金曜日の昼だったので人が少なかったけど何人かに聖書を渡す事ができました。ながぬまコミュニティー公園というところにミニーゴルフ、温泉、ジンギスカンなどがありますので、週末になると人が集まると思います。今度は週末にまた同じようなコンサートを提供したいです。神様の御心によって、また人々にイエス様の愛を賛美を通して伝えて行きます!


その夜、長沼町の北海道キリスト教会の牧師(黒沢さん)の家でイスラエルに30年以上住んでいたツアーガイド/漁師/首相の通訳者の証を聞く事ができました。バラさんの話を聞いてとてもイスラエルに行きたくなりました。主にハレルヤ!

No comments: