Tuesday, March 18, 2008

...and in case I don't see you later, good afternoon, good evening, and good night (Vietnam)!

Well, yesterday was the final day of the exchange program with the students from Vietnam. We had a great time together and it was sad to see them leave... but alas, all good things must come to an end. Yesterday began with an assembly at which the concert band performed a few stunning pieces, then the junior high naginata club did a short performance.

Then the judo club did a little entertainment, and finally the Vietnamese students did a little dance.

Speeches ensued and then at last the presentations were set to begin. I only got to see one of my groups present, and they did a fine job! Then we took photos with each other, exchanged gifts and contact information, and the kids all went out for lunch and sightseeing together! I hope we will have more chances to do exchanges with Vietnam... and even other Asian countries, too!

昨日はベトナム交流の最終日だった。長いようで短いようで。。。非常に楽しい交流でした。プレゼンの準備が大変だったけど、みんな努力&協力して成功させた!僕は二つのグループのリーダーだったけど、遊正たちのプレゼンしか見れなくて残念だった。

宮ももグループ、ごめんね!きっと素晴らしいプレゼンだったと思う!

この交流を通して、ベトナム側だけじゃなくて、沖尚側とより深い関係を築いて嬉しかったです!特に高校一年生と初めて関わって最高だった。来年は本当に楽しみです!
またベトナムと交流したいと思いますし、ほかのアジアの国々とも交流したいです!

No comments: