Monday, December 24, 2007

Christmas Service - W2


Last night we gathered as always at the Koinonia Cafe. Instead of continuing through (and finishing) the book of Job, we had a special Christmas service. Andrew and Dan led us in worship and Christmas songs, and some guy named Trevor gave the message in Japanese. Pastor Tim translated into English for the non-Japanese folks. Afterwards we had a dessert potluck. To the best of my knowledge there were no confessions of faith, but I know there were some non-believers who came, heard about the miracle of Jesus' birth, and experienced God's love and Word in a powerful way. It was an amazing night!


昨夜、コイノニアカフェで礼拝をいつもどおりに行ったけど、今回は旧約聖書のヨブ記を学んだのではなくて、クリスマスメッセージがありました。朝礼拝では、ティム牧師がルカによる福音書から教えてくれました。英語通訳はトレバーという変なカナダ人がやった。夕方礼拝は朝と逆で、トレバーがマタイによる福音書から教えてて、ティム牧師が英語に通訳してくれた。礼拝後はデザートポットラックがあって、たくさんの甘~い物をいただきました!初めてイエスの救いを受け入れた人はいなかったと思うけど、未信者は何人かいて、神様の愛、みことば、そしてイエス様の奇跡的な誕生を味わうことができました。本当に最高な一日でした!神様に感謝します!

No comments: