Monday, June 13, 2011

Simon's Visit


沖縄で知り合った、現在、東北被災地でボランティアしている静岡県出身のティーンチャレンジスタッフの才門(さいもん)が、先週末に急に北海道に来ました。3泊、私のアパートに泊まりました。彼は、いろんな用事がありましたけど、空いている時間には、僕と札幌を満喫しました。主な行事は、食事だったけど、羊ヶ丘にも行って、祈りの時間をも持って、そしてビデオをも鑑賞しました。楽しい週末でした。神様は私たちをいつ、どこに行かすのがわからない時もありますが、必ず祝福があります。今回は才門との時間、心から感謝しています。


I met Simon the Shizuoka-native Teen Challenge staffer / Samaritan's Purse Tokoku volunteer back in Okinawa around 4 years ago. Last weekend, he made a sudden trip up to Hokkaido. While his schedule was quite busy, he did stay at my place for 3 nights, and we hung out whenever he was free. We mostly went out eating, but we also went to Sheep Hill and also spent time praying for each other and also watching movies. We never know when God is going to move us, to send us out somewhere... but I am so glad, and I was so blessed, to have been able to spend these 3 days with my bro.

No comments: