Wednesday, February 9, 2011

Snow Festival - Day 1

Japanese anime Sazae-san celebrates 65 years this year
大人気のアニメ、サザエさんは、今年65周年です


In case you missed it on the news (for those of you in Japan), the 62nd annual Sapporo Snow Festival started on Monday. Let me just say... people EVERYWHERE! I got there around 10:30am and walked around looking for Jesse and Staci - no chance of finding them! Tons of people of all countries, everywhere. But we met up eventually... just in time for the big snow storm that got us all cold and soaked just before lunch. The snow sculptures were quite beautiful, and there were a few other bonus things happening, too. Here are some pics.

Okinawa represent! / 沖縄のシーサーです!

日本人の皆さんはご存知だと思いますが、月曜日から第62回さっぽろ雪まつりが開会されました。その前夜もちょっと覗きに行きましたが、月曜日の方は人込みだった!ジェッシーさんとステイシーさんに会いに行ったら、全く見当たらなかった!けどこれはケイタイ電話の時代なので、30分くらいしたら会えました。 吹雪に遭って寒かったけど、その前後は雪像が見れて感動しました。また金曜日に行きますが、とりあえずはこの写真をどうぞ!

Mr. Potato Head / みすたーぽてとへっど


Look closely - where's this guy from? It's Daejeon!
よく見たら、この人は私たちの姉妹市のテジョン(大田)からです!

No comments: