Wednesday, February 9, 2011

Hot Lunch on a Cold Day


Right in the middle of the first day of the Snow Festival, it started pouring snow. I mean, it was snowing like never before here, and it was windy, and... well, if I hadn't have been at the festival, I would have been inside for sure! But we trudged away from the festival to get some food - and came upon a Chinese restaurant. Seemed a little like the Dragon (in Okinawa) at first, but a little cleaner. Well, Jesse and Staci ordered mabodofu and sweet & sour pork, and I ordered zangi. It was pretty good but I can't say it matches Dragon or Yuraku (karaage)... but (1) I had good company, and (2) it was a warm, dry building on a cold, wet day.


雪まつりの初日の途中、雪が激しく降り始めた。風も強く吹き、寒かった!本当に外にいるべきじゃない天気だったけどまつりのために我慢した。でも、食事するためにちょっと街を歩いたら中華料理の店を見つけた。店内の雰囲気は少し沖縄のドラゴンに似ていたけどもう少しきれいなところだった。ジェッシーさんとステイシーさんが麻婆豆腐と酢豚を頼んで、僕はざんぎ(からあげ)にしました。まぁまぁ美味しかったですね。ドラゴンや悠楽(から揚げ屋)ほど美味しくなかったね。でもその寒い日に、良い交わりに暖かい場所が与えられて感謝しました。

No comments: