Monday, March 30, 2009

Open House

It's been 3 weeks since Josh and I moved into our new place. Because of our busy schedules and such, it's been hard to have people over. But we threw caution to the wind and invited the whole church over on Sunday after morning service. I figured 20-25 people would show up. Oops! More like 40 or so! It was amazing. Josh did most of the preparation work, as we frantically put everything in its place (or out of sight) and shopped for things we needed and prepared food. The menu: curry and taco rice. I heard a lot of positive reviews, so I guess we did something right! My highlights were hearing Pastor Tim's roaring laughter while they watched Open Season 2, serving ice cream (not quite Baskin Robbins, but we did have 4 flavours and 2 types of cones), and spending the afternoon talking with my "Okinawan mother." Thank you everyone for coming over and breaking in the "House of Frugality"! And thank you, Lord, for providing a place, the means to host people, the ability to cook, and most of all, for Your love and Your family in Christ!

引越しして3週間経った時、やっとパーティーしました。ジョシュさんのスケジュールは半端ない忙しいし、二人とも片付けは全然できなくて人を迎える自信がなかった。けど、パーティーを開催したくてしょうがなかった。昨日の礼拝後にみんなを家に誘いました。ジョシュさんは「食べ物絶対足りないだろう」と心配しながら僕は「そんなに人が来ないかもしれない」と主張しました。結局はどっちも間違った。人数が多かったのに食べ物が足りた。っていうより、あんまりにも食べ物が多くて夕飯の分もありました。神様は本当に食べ物の量を倍増してくださった!3時ぐらいにほとんどのメンバーが出たけど、5人が6時半まで残ってくれた。アイザ久、トキト、藍ちゃんが「ダークナイト」を観た。アンドリューと私の“オキナワンマザー”と私、3人で色んな話をしました。本当に最高な1日だった。主に感謝します!この『フルーガル家』を与えてくださって感謝します!あなたの愛、あなたのキリストにある家族のことを感謝します!これからもこういう機会が与えられますように!

2 comments:

Mark said...

This post goes perfect with the verse at the top of your page.

I would have loved to be there!

MX said...

looks good!
今度絶対行く!!