Tuesday, December 28, 2010

Sunday Morning Church

Trevor the long-winded one / 長いメッセージを語った私

This past Sunday, Calvary Chapel Sapporo gathered in my apartment building. Not my suite, but downstairs in the landlord's office room. He's a Christian and has his own architectural firm, so he has an office in my apartment building. But he almost never uses it. Since it is more spacious than our usual gathering place, and since we were expecting guests, we figured it would be nice to have a larger room. Well, we met at 10am and the service was a blessing! The messenger (some weird Canadian guy) spoke on Luke 2, and even though his message was long, I think it was Spirit-led! Praise the Lord for new opportunities and new people and new life!

Michiyo-san the translator / 通訳してくれた美智代さん

この前の日曜日に、カルバリーチャペル札幌はクリスマス礼拝を行いました。いつもはルーリンツご夫妻のアパートに集まっているけれども、今回は私のアパートの一階にある事務室に集まりました。ここの大家さんは建築会社を経営していてアパートに事務室を設置しているけどほとんど使ってないらしいです。ので使わしていただきました。合計12人が来ててけっこう良い感じでした。メッセンジャーはちょっと長めのメッセージを語ってしまったけど聖霊に導かれた事を信じます!主に新しい機会、新しい出会い、そして新しい命が与えられて感謝でいっぱいです!

No comments: