Saturday, December 25, 2010

Christmas Presents - Thank You!

The best Christmas present I received this year? Geez, I could answer this question in a lot of different ways, and none of them would fully express how I feel. But really, can you ever receive a present better than the one that Jesus Christ came to give us 2000+ years ago? HE is the reason for the season. What is this gift? Let me explain...

You and I were created by the God of love. The God who created the entire universe. He created us so that we could have a pure and perfect relationship with Him. But guess what... we are sinners. We have rebellious hearts and have consciously chosen to take steps away from God. Well, God cannot accept our sin, but He still wants US. But the punishment for sin is death. We are all carrying a death sentence. When we choose to rebel against God, we are choosing not life, but death. But God has given each of us the choice: Plan A is that His Son would pay the penalty that we deserved - death - and He paid it on a cross almost 2000 years ago. OR, we can choose Plan B, that is, we can say, "I don't need a Savior... I will take care of myself." Well, when you put it that way, you are putting yourself to death. Choose the cross, my friends.

今年の一番気に入ったクリスマスプレゼントは?と聞かれたらどんな答えを出しても自分の気持ちを100%表せないと思います。やっぱり掛け替えのない、イエスキリストの愛は1番だね。イエスキリストが生まれたからこそクリスマスを祝っています。このシーズン(季節)のリーズン(理由)です。

私たちは愛の神によって造られました。万物を造られた神様が私たちと完全な純粋な関係を持つために我々を造ってくださいました。しかし、人間は神様に対して罪を犯し、完全である神様から離れなければなりませんでした。なぜなら、神様は私たちを愛していても罪とともにおられる事ができないからです。私たちが罪を犯したから、受けるべき罰は死です。それほど罪は深刻なものです。だけど、神様は私たちのために素晴らしいご計画を用意してくださいました。それは、ご自分の御子イエスキリストをこの地上に送り、私たちの罰を受けさせる事だった。要するに、イエスキリストが私たちの罪の罰を背負って、十字架の上に苦しまれて死にました。それゆえに私たちは神様の前に正しい人だとみなされています。ですから、私たちに2つの選択があります。イエスキリストを救い主として受け入れて永遠に神様と関係を持つ事か、自分で自分の罪の罰を受けて死んで永遠に苦しむ事か。みなさん、十字架を選びましょう。


On that note, I got a few sweet gifts from people I really care about... thank you all! You know who you are! And another swell gift was spending the holidays with my lovely mother... haven't been able to do this more than twice in the past 12 years! Sweeet! We watched It's a Wonderful Life in the afternoon, and we both dozed off during A Christmas Story (great movie, but after a satisfying meal, I guess we both felt groggy) in the evening. Overall Christmas score: 100. Thank You, Jesus!


(元々投稿しようと思った事は、大切な人たちからステキなプレゼントをいただいたことだったけど、神様の聖霊に導かれて上の『福音』を皆さんにどうしても伝えなければならなかったので、個人のことを小さく書きます。素敵なプレゼントをありがとう!そして、もう一つのステキなプレゼントは、久しぶりにお母さんと一緒にクリスマスを祝う事ができた事です。一緒にクリスマスの映画を見たり、美味しい食事したりをして最高のクリスマスデーだった!)

No comments: